Laatste verhaal - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Sanne Geers - WaarBenJij.nu Laatste verhaal - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Sanne Geers - WaarBenJij.nu

Laatste verhaal

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Januari 2011 | Kenia, Mumias

Daar zit ik dan wetend dat ik nog maar 2 dagen in Mumias heb en daarna naar Nairobi vertrek om weer terug naar Nederland te gaan. Ik moet eerlijk zeggen het geeft me weer ( net zoals in de Ivoorkust) een dubbel gevoel. Laat ik eerst nog wat over mijn laatste weken hier vertellen, al vind ik het ook erg leuk om het straks tegen jullie persoonlijk te vertellen.
Ten eerste wil ik zeggen dat ik eindelijk een bevalling heb gedaan, en het was eigenlijk nog niet eens zo heel moeilijk. Door ons project hebben we eigenlijk niet zoveel in verloskamers gewerkt dus gelukkig heb nog net voordat ik weg ga nog deze ervaring mee mogen maken. Het was trouwens een meisje :-) !

Ik heb ook twee dagen in OPD ( eerste hulp) nog gewerkt, ook een ervaring die ik nog mee wilde maken. Ik veel mensen met brandwonden gezien. Ik heb ook een wond schoon gemaakt van een meisje van vier jaar, de wond was op haar arm maar ze was verder echt enorm verbrand. Er waren ook veel kindjes met malaria, mensen met wonden en die echt heel ziek waren. Twee interessant, leerzame en leuke dagen.
En er was ook een vrouw van 23 jaar binnen gekomen in OPD ( helaas niet toen ik er was). Ze had een abces (ontsteking) op haar hoofd. Is naar een genezer in haar dorp gegaan, hij heeft het verzorgd en met een schoenveter vast gehecht. Het is helemaal gaan ontsteken en was nu een grote open wond op haar hoofd. Ik heb het gezien en ik heb er foto’s van gemaakt, ik had echt nog nooit zoiets (afschuwelijks) gezien. Ik zal ze niet hier zetten want ik den dat sommige mensen het niet fijn vinden om het te zien, dus vraag er van de week maar om, ok?
Owja het is natuurlijk ook kerst en oud en nieuw geweest. Ik vind kerst niet zo erg om te missen maar oud en nieuw is altijd wel een leuk feest. Maar ik heb het beide goed gevierd hier. Met kerstavond heb we twee vrienden van ons uitgenodigd om te omen eten. Met kerstochtend heb ik Home alone 1 en 2 gezien ( dankjewel Bart :) )en daarna zijn we met Sam naar Kisumu gegaan en hebben hem meegenomen naar de bioscoop en uit eten. Hij was nog nooit naar de bioscoop geweest en wist dus niet wat hem overkwam. Hij vond het echt kei leuk maar de film vond hij maar eng ( Harry Potter)! Daarna zijn we nog uit eten gegaan in de green garden, dat is voor ons goedkoop maar voor hem niet en i weet zeker dat hij anders er nooit zou komen. De volgende dag zijn we naar zijn “village” gegaan. Daar zijn we op bezoek geweest bij zijn opa en oma. Ik heb daar een kip geslacht zien worden, ach kei zielig maar ik heb het gekeken! Het bloed stroomde eruit en het bot stak uit zijn nek. Ik heb daarna uit beleefdheid echt een heel klein hapje van de kip genomen en daarna vriendelijk bedankt…Het was in ieder geval weer een ervaring die ik niet ga vergeten.
Met oud en nieuw waren we uitgenodigd voor een feest met dokters en verpleegkundigen. we kwamen er om 9 uur aan en de helft was al katjelam, haha! Maar i heb echt een leuke avond gehad., echt heel veel gedanst en moet zeggen dat ik na twee drankjes hem ook al voelde hangen, dus om 2 uur lag ik heerlijk te slapen. Het was echt heel leuk
Ik heb nog veel meer verhalen,maar ik den dat i die bewaar voor jullie in Nederland want over 5 dagen kan ik ze echt vertellen. Ik heb echt ontzettend veel zin om jullie weer te zien, mar zoals ik al zei ik neem afscheid met een dubbel gevoel. Ik hou gewoon van Afrika….Ik heb zoveel mooie dingen hier meegemaakt en mensen ontmoet. Helaas afscheid nemen hoort er nu eenmaal bij…

Lieve mensen, tot over 5 dagen en als ik denk dat ik jullie allemaal weer zie voel ik me echt wel gelukkig!

Hele dikke kus Sohna

P.S. nogmaals bedankt voor alle brieven :-)

  • 10 Januari 2011 - 08:15

    Petra:

    Lieve Sanne, de tijd vliegt en afscheid nemen is nooit leuk (maar went wel). Gelukkig kunnen we je nu ook zien, nu we niet terug zijn naar ivkst. Geniet van je allerlaatste dagen. Dikke kus. Ook van Gitana en Victor. en vast ook van Robert maar die zit wel in heerlijk warm ivkst. xxx

  • 10 Januari 2011 - 08:36

    Manon:

    Leuk om nog een verhaal te lezen lieverd! Geniet nog maar van die laatste dagen..wat is de tijd toch snel gegaan zeg! Als je weer terug bent gaan we heeeeeeel veel leuke dingen doen! :):):)
    Dikke kusss Manon

  • 10 Januari 2011 - 09:59

    Bart:

    Neem nog even alle zon in je op en neem die maar mee naar Nederland.... dan wil ik wel een beetje van je overnemen :p

    Xx
    Bart

  • 10 Januari 2011 - 10:21

    Sanne Geers:

    ik heb trouwens net te horen gekregen dat ik mijn stage met een "excellent" heb behaald

  • 10 Januari 2011 - 11:24

    Mama:

    Tja Sanne, aan alles komt een eind en nu moet je weer door deze zure appel bijten, ik weet dat het weer pijn doet bij je,.. gedag zeggen tegen al die lieve mensen.. het blijft moeilijk. Maarrrr je stage excelent afsluiten is natuurlijk ook niet mis, ik ben erg TROTS op je, ga zo door. Geniet nog van deze dagen in mooi Kenia. Dikke knuffel en tot vrijdag.

  • 10 Januari 2011 - 12:19

    Robert:

    Hi Sanne,

    Doet de K op het toestenbord een beetje moeilijk :-)

    Brgds, Robert

  • 10 Januari 2011 - 12:22

    Marjan Vd Kroon:

    He Sanne

    Is het nu alweer voorbij?????
    Nog genieten van het lekkere warme weer en de lieve mensen daar, dan kun je over 4 dagen naar het lekkere koude weer met al die lieve mensen hier.
    Ik wens je een goede terugreis en hoor alle datails nog wel een keer.

    groetjes Marjan

  • 10 Januari 2011 - 14:30

    Sofie:

    Heel veel succes met afscheid nemen sen! Maar onthoudt dat een paar uur later je iedereen weer kunt begroeten! Tot heel heel snel, ik kan niet wachten.
    dikke kus

  • 10 Januari 2011 - 16:21

    Linsey:

    Heey sen,

    Je komt bijna weer naar huis! Ik heb zin om je te zien. Geniet nog van je laatste dagen en tot snel.

    Liefs x

  • 10 Januari 2011 - 17:41

    Maartje:

    Phoee,.. afscheid nemen is nooit leuk nee. Je zal het vast weer moeilijk hebben om straks weer thuis te zijn en al die lieve mensen + het land mist. Nog heel even je studie afmaken en dan kun je gaan en staan waar je maar wilt. De mensen hier zullen in die tijd ervoor zorgen dat je een super tijd hebt! Iedereen heeft je heel erg gemist! Dat zegt toch ook wel heel veel over jou he...
    Succes met de laatste daagjes. Er zullen vast wat traantjes vallen. Hopelijk zie ik je gauw en ben je snel weer op de ping ;). Hele dikke knuffel!! xxxxxxx

  • 10 Januari 2011 - 18:36

    Dd:

    Lieve Sen, snap dat het voor jou wel een paar moeilijke dagen worden met al dat afscheid nemen.. Lekker emotioneel;) Voor ons is het alleen maar leuk dat je weer terugkomt!! Ben erg benieuwd naar de rest van je verhalen en foto's; hopelijk heb je ook een foto van een "ip", want ben erg benieuwd hoe die beesten eruit zien:P
    En keigoed van je beoordeling!!!

    Kus dd

  • 13 Januari 2011 - 19:59

    Nichtje Chayke !:

    Hee !

    Echt is zoo moeilyyk om daar ineens naa zoveel maanden afscheid te nemen . Je hebt daar collega's en natuurlyyk ook vrienden ontmoet.

    x Je nichtje chayke Loveyouu

  • 13 Januari 2011 - 20:37

    Marleen:

    Sanneee,

    Kom je nu gewoon alweer terug. Afscheid nemen is inderdaad niet leuk, maar ik heb zo'n gevoel dat dit niet je laatste Afrika-reis was ;-). Een goeie terugreis alvast en ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen, tot snel!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mumias

Mijn tweede reis

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2011

Laatste verhaal

15 December 2010

Vakantie

19 November 2010

Masai Mara

06 November 2010

Mijn ouders en zus zijn hier!!

18 Oktober 2010

Animal orphanage
Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 5252
Totaal aantal bezoekers 85695

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 14 Januari 2011

Mijn tweede reis

Landen bezocht: