Terug naar de Ivoorkust - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Sanne Geers - WaarBenJij.nu Terug naar de Ivoorkust - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Sanne Geers - WaarBenJij.nu

Terug naar de Ivoorkust

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 April 2008 | Nederland, Roosendaal

Zit ik dan....weer een verslagje te typen op mijn site. Het is een tijdje geleden maar het mag weer, want Suzan gaat met haar ouders terug naar de Ivoorkust :-D! Morgen om 14.00 uur zitten we in het vliegtuig terug en we komen ’s middags 9 mei weer aan in Brussel. We hebben op de heenweg weer een stop van 5 uur, maar ach dat overleven we wel.

Ik zal even bij het begin beginnen. Ik kwam zondag 6 januari aan, even balen want één van mijn koffers was kwijt en ik wilde zo graag mijn ouders en zus weer zien ( ik had niet verwacht dat er iemand anders zou zijn). Totaal onverwacht staat bijna heel de familie Geers, Sofie, Linsey en nichtje Chayenne ook op mij te wachten! Echt super!Echt zo’n leuke thuis komst :-D.
Na een maandje een beetje in het Afrikaanse ritme te blijven ( beetje werken, veel siësta houden) en alle lieve mensen om me heen te bezoeken, moest ik kan dan toch echt weer eens in het Nederlandse leventje zien te komen. Ik ben teruggekomen om weer te gaan studeren en dit wilde ik dan ook zeker gaan doen. Eind februari ben ik gestart met de opleiding Hbo- verpleegkunde, waar ik het enorm naar me zin heb. Leuke medestudenten en erg interessant. Ik weet nog dat mijn moeder zei dat ze haar schoen op zou eten als ik verpleegkunde zou gaan studeren. Ik kan je vertellen, ze is nog steeds bezig ;-)
Waarom Hbo-verpleegkunde? Ik heb in Afrika gewerkt in het ziekenhuis en dit is me goed bevallen. Wie weet ga ik later wel naar het buitenland en één ding waar ik achter ben gekomen in de Ivoorkust is dat je aan pedagogiek niets hebt in het buitenland ( of in ieder geval in Afrika maar in heel veel landen in de wereld ook niet). Voor de mensen daar is overleven/gezondheid het belangrijkste en daarna komt de rest wel. Ik kan na mijn opleiding in het buitenland maar ook in Nederland mijn beroep uitoefenen, dus vandaar mijn keuze.

Alle koffers zijn ingepakt, maar liefst 6 want we mochten alle 3 per persoon 46 kilo meenemen! We hebben voor ons drieën maar anderhalve koffer gevuld en de rest is voor de mensen daar.
Deze keer ga ik terug om vakantie te houden, maar ik ga zeker ook naar de nonnen en wie weet nog wel een dagje meehelpen. Ik wil vooral aan mijn ouders alles laten zien.
Ik heb er echt zin in, want ik heb het echt enorm gemist! Mijn familie, de nonnen, het ziekenhuis, de zon en mijn “relaxte” leventje daar.

Dus hou de komende 2 weken de site weer in de gaten want ik ga tussendoor een beetje updaten :-)

Au revoir!


Kus,

Nu nog even San/Sèn


P.S. nogmaals bedankt iedereen voor alle kleren en spulletjes!

  • 22 April 2008 - 11:52

    Maartje:

    Liefie, have fun!!!!!!!
    Tot na de vakantie!

    Dikke kus

  • 22 April 2008 - 11:57

    Leonie:

    Hey zussie,

    Weer een mooi verhaaltje geschreven! Ik zal de foto's van je aankomst vanavond nog geven, dan kun je die er bij zetten.
    Ik wens jullie 3-en heel erg veel plezier daar. Ik vind het erg jammer dat ik niet mee kan, is wel lekker om 2 weken vakantie te hebben.
    Tot vanavond.

    Kus

    Leonie

  • 22 April 2008 - 11:58

    Fam Bruijnseels:

    lieve sanne
    we hopen dat je weer een te gekke tijd krijgt in de ivoorkust.
    geniet ervan.....
    doe papa en mama ook een fijne vakantie toewensen van ons.
    en tot over 16 dgn.
    doe peet en robert en de kids ook de groeten van ons.
    liefs van ons...

  • 22 April 2008 - 12:02

    Petra:

    Super dat jullie komen. Helemaal te gek. Kan niet wachten.

  • 22 April 2008 - 12:15

    Simone:

    Heej Sanne, Cor en Jolanda.
    Ook wij willen jullie natuurlijk heel veel plezier toewensen de komende 2 weken. Maar dat komt vast goed.
    Helaas voor jullie(en zeker voor ons)is onze kleine meid er nog niet.
    Dus jullie zullen geduld moeten hebben tot 10 mei....
    Maar op onze site kunnen jullie natuurlijk wel een beetje bij blijven he!!
    Zodra de kleine er morgen of do is wordt alleen de sitenaam veranderd.
    ipv beebjekools wordt het dan gewoon...kools(de voornaam).
    Kan je er wijs uit?! haha
    Nou tot 10 mei iig!
    En heel veel plezier.

    xx Simone, Corné Esmee en ons kleine meisje in spe!

  • 22 April 2008 - 17:49

    Manon:

    Lieve Sen!

    Super veel plezier daar he...maak er wat van en geniet er vooral van!

    Als je terug komt de 9e ben ik helaas zelf ook op vakantie, maar ik zie je daarna zo snel mogelijk!!

    Dikke zoen Manon

  • 23 April 2008 - 10:45

    Anne-Marie:

    Leuk Sanne,

    Hele fijne tijd daar en we keep in touch.

    Liefs, XXXXAM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Roosendaal

Mijn tweede reis

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2011

Laatste verhaal

15 December 2010

Vakantie

19 November 2010

Masai Mara

06 November 2010

Mijn ouders en zus zijn hier!!

18 Oktober 2010

Animal orphanage
Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 85696

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 14 Januari 2011

Mijn tweede reis

Landen bezocht: