Animal orphanage - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Sanne Geers - WaarBenJij.nu Animal orphanage - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Sanne Geers - WaarBenJij.nu

Animal orphanage

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Oktober 2010 | Kenia, Mumias

Hier ben ik dan weer met een update. Ik zal het niet te lang maken want ik denk dat deze keer foto’s leuker zijn….
Het gaat op dit moment erg goed met de premature baby’tjes. Vorige week zijn helaas twee baby’tjes naar huis moeten gaan omdat de ouders geen geld meer hadden om nog langer in het ziekenhuis te verblijven. We hebben dus een kindje naar huis moeten sturen die nog maar 1,1 kg was…OK dan op dat moment gaat het even door je hoofd van “zal ik betalen, het is maar zeven euro per dag”. Maar ik weet hoe dat gaat, als je één iemand ga sponsoren dan in no time staan er meer mensen om geld te vragen, dus helaas maar niet gedaan. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat met het baby’tje … maar met de andere kindjes gaat wel erg goed, ze zijn allemaal al gestegen in gewicht. Ik ben echt zo verliefd op het meisje met één handje ( zal een foto erbij zetten) :-)! Dus hopelijk blijft het zo goed gaan met ons project, we merken ook dat er voor de studenten al meer structuur is en dat ze weten wat ze kunnen doen tijdens hun dienst.
Verder heb ik een erg leuk weekend gehad. Vera en ik zijn zaterdag naar Kisumu geweest. Hier verblijven vrienden van mijn ouders en met nog vier Nederlandse studenten. Om elf uur waren we in Kisumu en werden door Ineke opgehaald met de tuktuk. We mochten ook even in hun gusethouse kijken, dat was echt WOW! Wij hebben het zeker niet slecht hoor in ons guesthouse maar dit was wel echt heel mooi, ze hadden zelfs een zwembad! Daarna zijn we nog gezellig uit eten geweest en hebben we erg leuk gekletst. Piet en Ineke nog ontzettend bedankt voor de gezellige dag!
En dan the animal orphanage, Onze college Sam had er al veel over verteld. Hij vertelde dat we een koe met drie ogen zouden zien, een schaap met vijf poten, een ezel zonder staart, maar toch had ik er niet echt hoge verwachtingen van. Dus zondag zijn Vera en ik naar huis in Kitale gereisd. Eerst even gezellig met hem geluncht, zijn kerk bezocht ( hij is een seventh-day advantist), zijn huis ( want we hadden een trui nodig, het regende helaas) en daarna gingen we dan eindelijk echt . Ik moet je zeggen, ik heb echt in tijden niet zo gelachen,.Ik heb echt een koe met drie ogen, vier hoorns en een scheve mond gezien, kreupelen schapen,etc. Het was echt een super leuke dag! Ik zal er wel wat foto’s opzetten. Vera heeft ook gefilmd dus als ik weer terug ben in Nederland kunnen jullie het echt zien, het was echt Hilarisch!
Er is weer een nieuwe week aangebroken, ik ben benieuwd wat het me nu weer gaat brengen. Ik weet wel dat het nog maar twee en een halve week duurt en dan zijn mijn ouders en zus er !! Ik vind het zo leuk om ze alles te kunnen laten zien.
OK bij deze zal ik zeggen: geniet van de foto’s en tot de volgende update
Liefs Sammie
P.S. Tante Mariet, ome Toon & tante Marja en Sjoerd, ontzettend bedankt voor de brieven. Het blijft zo leuk hè al die brieven! En owja ook voor de rest van de familie veel plezier dit weekend tijdens Familieweekend. Drink er eentje op mij hè?


  • 19 Oktober 2010 - 06:25

    Mama:

    Hey Sammie,
    Wat zijn jullie goed bezig joh met dit project. Echt een uidaging om dit te gaan proberen in Afika. Dat het ziekenhuis niet voorzien is van alle hulpmiddelen zoals ze in Nederland hebben dat wist je al. Je wordt zo wel vindingrijk natuurlijk om die kindjes in leven te houden. Heel veel succes de aankomende tijd met dit mooie project. En Sen... de thermometers komen er aan hoor, ik zal ook nog voor een stethoscoop vragen. Wat betreft die dieren.....eigenlijk heel zielig toch?!
    dikke knuffel en nog 2 weken dan zijn we er al.

  • 19 Oktober 2010 - 06:55

    Martijn:

    he sanne!Ik heb nu al een aantal keer die foto van die koe bekeken, hoe ontzettend heerlijk misvormd!daar blijf je inderdaad om lachen :) Succes met de nieuwe werkweek meid!x

  • 19 Oktober 2010 - 07:44

    Tante Nellie:

    He Sanne
    Wat maak je weer veel mee,en wat je ook allemaal ziet Ik zit zo alles maar eens te lezen top hoor wat je daar doet
    Ben afgelopen vrijdag weer de hele dag bij mama geweest was weer erg gezellig,miste je wel hoor had Sammy maar thuis bij Esther gelaten want ik was me oppasje kwijd he
    Een dikke knuf en van Sam een lik doei

  • 19 Oktober 2010 - 07:56

    Manon:

    Heee lieverd!

    Ahhhw wat een sneue beestjes..! Hihi.
    Gelukkig gaat het allemaal goed met het project! Echt super dat je toch zoveel voor de mensen en vooral voor de babytjes daar kunt betekenen! Mis je wel hier hoor!
    Nou werkse en veel succes en ook genieten...love you!!!
    Kusss Manon

  • 19 Oktober 2010 - 07:56

    José En Peter:

    Hoi Sanne, Sinds een paar dagen volgen we jou reisverslag. Interessant om dat te lezen wat je allemaal doet ,petje af !! De reisverslagen van Piet en Ineke volgen we nu ook ,wij kennen hen van THOR. Je Ma laatst in de stad gesproken en ze vertelde honderduit over Kenia en de reis ernaar toe. groetjes !! Peter en José (van het pleintje )

  • 19 Oktober 2010 - 07:56

    Manon:

    Heee lieverd!

    Ahhhw wat een sneue beestjes..! Hihi.
    Gelukkig gaat het allemaal goed met het project! Echt super dat je toch zoveel voor de mensen en vooral voor de babytjes daar kunt betekenen! Mis je wel hier hoor!
    Nou werkse en veel succes en ook genieten...love you!!!
    Kusss Manon

  • 19 Oktober 2010 - 10:43

    Marjan:

    Hoi Sanne

    Rare wereld daar.
    De zieke babietjes laten ze naar huis gaan omdat er geen geld is en die redden het waarschijnlijk niet en die dieren laten ze lijden, terwijl ze geld kosten aan eten.
    Bizar hoor en volgens mij best moeilijk om te accepteren als je uit de westerse wereld komt.
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt.
    Dit zal je de rest van je leven bijblijven en ik weet zeker dat je nog een mooier mens wordt dan dat je al bent.
    Nou zo kan die wel weer.
    Nog veel plezier in het zwarte Kenia

    Groetjes Marjan

  • 19 Oktober 2010 - 12:54

    Sofie:

    Aaaaah dat meisje is echt een poepie, om op te eten. Die dieren ik weet niet wat ik er van moet vinden, beetje vies vind ik het wel maar ook super grappig! Tot op skype he! Liefs

  • 19 Oktober 2010 - 13:24

    Werner:

    Hey Sanne,

    Ik zit weer eventjes alle verslagjes door lezen. Goed om te horen dat alles goed gaat en dat je het erg naar je zin hebt!

    Gr Werrie

  • 19 Oktober 2010 - 15:57

    Petra:

    He San, dat klinkt allemaal weer goed. En zo te horen heb je het naar je zin. Zeg die gekke farm is dat iets om met Gitana en Victor naar toe te gaan als we er zijn. Ik hoorde van Robert dat we mount Kenia moeten gaan beklimmen hmm... IK heb ook pas net je vorige stukje gelezen op de een of andere manier de e-mail gemist. Ik vond het allang duren voor dat er iets nieuws kwam,maar ja ik weet zelf hoe dat is. Het kan even duren. Dikke kus van ons allen ook wij gaan al een beetje aftellen.

  • 20 Oktober 2010 - 11:59

    Linsey:

    Heey sen,

    Wat een leuke foto's. Echt super om te horen dat je goed naar je zin heb en je heb al zo veel leuke dingen gedaan. Ik ben jaloers. Ik stuur gelijk ff de mail naar je door. Liefs x

  • 20 Oktober 2010 - 17:11

    DD:

    Heeeeeyyy Sne;)
    Nu heb ik wel een mailtje gehad voor je reisverslag! Gelukkig maar.. Echt klein joh die prematuurtjes, zou er ook helemaal verliefd op worden! Ik vind een baby'tje van 3mnd al klein haha.. Fijn dat de tijd dat je vrij bent zo leuk kan besteden.. Je bent weer lekker bezig daar, ga zo door he! En die dieren haha, serieus waarom??? Tis zonde, kunnen ze die beter afmaken en dat geld spenderen aan die kleine kindjes!! Maargoed, makkelijk lullen hier vanaf mijn heerlijke bank he:P Lieve Sen ik spreek je snel weer:) Liefs Xx dd

  • 21 Oktober 2010 - 12:34

    Simone:

    Heej Sanne!

    Wat schattig die kleine prematuurtjes zeg!
    Het staat je goed hoor!
    Neem morgen de thermometers mee met t weekendje dus ze zijn onderweg;)
    We zullen je wel missen hoor vt weekend!

    liefs simone,corné,esmee en luna

  • 23 Oktober 2010 - 08:16

    Chayke En Ismay:

    Hee sanne <3

    We hebben heel je verhaal gelezen hoor ;)
    En de foto's bekeken..:D
    Van de week gaan we naar Tante Jolanda en Ome Cor en Leo...;)

    We hebben vakantiee!

    Byeee xx houvanjouu <3

  • 27 Oktober 2010 - 09:51

    Maartje:

    Hey schattie!

    whoooooowww hahahahahahaha die foto's!! Vooral van die scheve koe! hahahaha, ik lig echt helemaal in een scheur :D.

    Echt leuk dat je ouders en Leo al bijna komen, lijkt me echt heerlijk om elkaar weer te zien en dat je alles kunt laten zien waar je allemaal over praat en schrijft.

    Wij 4 daagjes weggeweest om te moutainbiken in de Ardennen. super tof! Was wel blij met mn helm moet ik zeggen.. whooww HOE stijl en allemaal keien. Supervet! En nog een dagje Antwerpen eraan vastgeplakt.. shoppen, eten, biosje.. je kent het wel ;)

    nu nog 3 daagjes vrij voordat school weer begint.. naja, de rest heb je al in de mail gelezen denk ik:D.

    We mailen schatje! Ben zo blij dat het goed gaat met de babytjes!

    LY! xxxxxx

  • 28 Oktober 2010 - 13:16

    Cc:

    Ahh dat kindje is echt lief, en jij staat er ook zo lief naar te kijken.
    En die koe met die scheve bek, haha hij doet me aan iemand denken, maar ben er nog niet uit aan wie, hmm, XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mumias

Mijn tweede reis

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2011

Laatste verhaal

15 December 2010

Vakantie

19 November 2010

Masai Mara

06 November 2010

Mijn ouders en zus zijn hier!!

18 Oktober 2010

Animal orphanage
Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 85693

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 14 Januari 2011

Mijn tweede reis

Landen bezocht: