Vakantie - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Sanne Geers - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Sanne Geers - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 December 2010 | Kenia, Mumias

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor alle brieven die ik nog steeds open mag maken om de paar dagen, ze zijn echt super leuk :-). En ik wil Marleen bedanken voor mijn eerste kaartje in Kenia, super leuk om iets te ontvangen :-).
Zoals jullie weten ben ik twee weken op vakantie geweest, wet een heerlijkheid was dat zeg. Het lijkt alweer erg lang geleden want we zijn nu alweer een anderhalve week aan het werk en we hebben nog maar een maand te gaan en dan zijn we alweer terug in het koude Nederland.
Onze reis begon in Nairobi, de hoofdstad. We zijn twee keer naar een grote “mall”geweest, erg fijn om even in een echte stad te zijn en bijna alles te kunnen kopen wat ze ook in Nederland verkopen. We zijn ook naar de carnivoor gegaan, dit is een restaurant waar je allerlei soorten vlees kan eten. Ik heb er bijvoorbeeld krokodil gegeten, damn wie had dat ooit verwacht ( ik heb daarna wel overgegeven ik, ik denk dat ik al het vlees niet aan kon, ik ben hier een vegetariër ). We zijn ook naar de sloppenwijken van Nairobi geweest. We werden opgewacht door Douglas (blijkbaar een oud Olympisch kampioen hardlopen) die daar een project heeft en er waren twee jongens, die in de sloppenwijken woonden, die met ons mee gingen. Ik moet je eerlijk zeggen het zag er precies hetzelfde als waar ik heb gewerkt in de Ivoorkust. Ik was niet echt geshockt toen ik het zag en als je Mumias ziet, tsja dat is ook een beetje hetzelfde beeld.
Vanuit Nairobi zijn we met de trein naar Mombasa gegaan, het leek ons een leuke ervaring en dat was het ook. Het duurde 15 uur voordat we er waren en niet zo heel goed geslapen in de trein maar het was erg leuk om een keer mee te maken, zo leuk zelfs dat we van Mombasa ook weer terug naar Nairobi zijn gegaan met de trein.
Om elf uur ’s ochtends kwamen we in Mombasa aan. Iedereen zei al dat het heet is in Mombasa maar wij, de nuchtere Nederlanders, hadden zoiets van in Mumias vinden we het ook warm dus dat zal wel meevallen, nou niet dus!! Het was echt heel warm en het is erg goed dat daar het strand is. Die dag hebben we ze dan gezien: de mooie witte stranden en palmbomen van Kenia, WAUW!
We hadden besloten om de eerste week maar veel te reizen en de tweede week echt te relaxen dus zijn we de volgende dag gelijk door gegaan naar Lamu, een eiland wat iedereen aanraadde om naar toe te gaan. Na een te lange rit met de bus ( zeiden dat het maar zes uur zou duren, uiteindelijk dus acht en half uur) en een klein boottochtje waren we er dan. Ik moet zeggen Lamu was erg bijzonder, ik had niet het gevoel dat ik in Kenia was….Er waren geen matatu’s, je kunt er jezelf alleen maar te voet of met een ezel verplaatsen en er waren erg veel moslims. Het strand was ook ontzettend mooi en we waren er eigenlijk de enige. Ik zal wel wat fotootjes er van opzetten, dat maakt het beeld nog beter. Uitiendelijk zijn we er een dag gebleven en vrijdag weer terug naar Mombasa gegaan.
In Mombasa kun je met de veerboot naar Diani Beach gaan, we hadden via de lonely planet een guest house geregeld en daar zouden we dan de komende vijf dagen gaan chillen. Diani Beach was echt ontzettend mooie en de “boomhut”waar we in sliepen was ook echt leuk ( vooral de apen ‘s ochtends op het balkon)…maar we wilden echt heel graag nu genieten dat we ook ’s avonds iets konden doen ( we doen al drie maanden niets ’s avonds in Mumias omdat het te gevaarlijk is om het guesthouse te verlaten) en owja ze hadden ook geen stroom. Dus gelukkig dachten vera en ik hier hetzelfde over en zijn we terug gegaan naar Mombasa. Daar hebben we in een goedkoop guest house geslapen ( wat echt prima was) en zijn we elke dag op en neer naar het strand gegaan. En ‘s avonds konden we lekker uit eten of naar de bioscoop :), dit was echt de vakantie die we wilden,,,haha wel vreemd eigenlijk want waarschijnlijk als we niet in Mumias al drie maanden woonden hadden we diani beach heerlijk gevonden.
Nadat we echt vijf dagen heerlijk hebben genikst, de beachboys van ons hebben afgeslagen en lekker cocktailtjes te hebben gedronken zijn we terug naar Nairobi. Daar hebben we nog een veel te veel souvenirtjes gekocht, bioscoop gepakt en nog wat rond gelopen in een erg mooie en grote mall.
We hadden afgesproken dat we niet onze laatste vakantie dag nog lang in een bus wilde zitten dus gingen we zaterdag alvast naar Kisumu. Helaas pakte dat iets anders uit dan we gedacht hadden. De bus zou om 9 uur vertrekken (wat uiteindelijk half 10 werd). De reis zou eigenlijk zeven uur duren. Maar om 2 uur ’s middags kwamen we ineens in een file terecht. Na drie uur wachten kwamen we er eindelijk achter waarom het zo lang duurde. Er was namelijk een vrachtwagen met kratjes smirnoff ice gekanteld waardoor de vrachtwagen horizontaal op de weg lag. Dat was de oorzaak van de file. Maar de reden waarom het zo lang duurde was dat iedere Keniaan op de weg met zijn auto naar de vrachtwagen toe reed om flesjes mee te nemen, want alles lag op de weg. Vervolgens stond het hele verkeer vast. En al die mannen gingen dan weer de flesjes verkopen aan mensen die in de file stonden terwijl ze zelf onzettend zat waren omdat ze zelf flesje naar flesje opdronken. Uiteindelijk hebben we zes uur lang in de file gestaan met om ons heen dronken Kenianen.. heel fijn…
Volgende dag gingen we dan weer eindelijk naar Mumias, en ik moet zeggen dat ik het heerljk vond er weer terug te zijn. Sam ( vriend van ons hier) kwam gelijk naar ons toe en hebben de hele dag lekker mee gechillt.

Ik heb het gevoel dat ik echt nog veel meer kan vertellen over deze vakantie, maar dat doe ik wel als ik terug ben!! En anders wordt het verhaal ook veel te lang….

Ik probeer deze keer wel weer wat sneller te updaten want er is alweer genoeg gebeurd hier in het st. Mary’s hospital…

Hele dikke kus en tot over een maand!!!!!!

  • 15 December 2010 - 19:46

    Marike:

    Fijn dat je zo'n leuke vakantie gehad hebt! Maar krokodillenvlees?? Ik kan me voorstellen dat je moest overgeven, hihi! Hier gaat alles prima. Ik zal een foto van Gijs naar je mail sturen dan kun je zien hoe hij er nu uitziet. Het is echt een bink geworden, haha! dikke kus van Stefan, Gijs en Marike

  • 15 December 2010 - 20:03

    Nichtje Chayke!:

    Heeeeee <3

    Wat een superr reis is dat zeg ;).

    Met die witte stranden en palmbomen lijkt het net of je in hawaii zit ..:D

    Xxx je nichtje <3 Loveyouuu.

  • 15 December 2010 - 20:16

    Linsey:

    Sen, wat ben je bruin! Niet normaal joh. Ik vond het leuk om met geskype te hebben van de week. Heb jij mijn brief al open gemaakt? Liefs x

  • 15 December 2010 - 21:17

    Mama:

    Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad zeg. En ja.... Mombasa is echt heet. Wij zitten hier nog na te genieten van alle belevenissen en weten niet wat we eerst zullen vertellen aan iedereen... het is zoveel, iedere dag weer een nieuw avontuur, echt geweldig!!!! Wat een brutale apen zijn dat hé... ze hebben bij ons een zak pinda's, koekjes en een pot pindakaas gejat.... ach ja, we hebben er leuke foto's van. Nou Sammie nog een paar weekjes dan zit je weer in het koude nederland. Groetjes aan alle mensen die wij ontmoet hebben bij jullie in het ziekenhuis. Groetjes aan Vera en maak er nog een paar leuke weken van. xxx

  • 15 December 2010 - 21:27

    :

    Hai Sanne en Vera,

    Jullie hebben het heerlijk zo te lezen en hebben naast je werk ook tijd voor echte vakantie.
    Geniet van het mooie land en de heerlijke mensen in deze laatste weken van julllie tijd.
    Kerst wordt vast ook heel bijzonder ; met warme kaarsjes.
    Niet meer ziek worden!
    Groetjes,
    Henny uit Kakamega / Leiden

  • 16 December 2010 - 07:52

    Martijn:

    ik moet wel lachen om de foto met die kamel, ziet er niet uit alsof jullie heel lang op die kameel wilden blijven zitten! Wat vinden ze trouwens van je kerstversiering? :) enjoy de laatste weekjes dame!x

  • 16 December 2010 - 08:59

    Manon:

    Hey mop!

    Nou dat klinkt inderdaad als een heerlijke vakantie! Lekker veel beleeft en super mooi die stranden en palmbomen!!
    Nu nog een maand er tegen aan in het ziekenhuis :) enjoy!!!

    Dikke kus en knuffel.. love you xxxxx

  • 16 December 2010 - 09:08

    Petra:

    He San, wat een leuke foto's en wat een leuk reis. Ik ben jaloers, zit nu in de kou in Nederland en baal wel,, zeker nadat ik de foto's bij je ouders heb gezien, dat we nu niet meer naar je toe komen. Gelukkig zitten we in Nederland wel veilig. Maar hopelijk kunnen we snel terug naar Ivoorkust.

  • 16 December 2010 - 12:48

    Voet:

    Sennnn, niggaaaa. Wat zie je er goed uit. Leuke foto's ook zeg. Ben echt benieuwd naar al je verhalen. Ik zal je van de week nog wel mailen en misschien kunnen we vanavond nog wel skypen. Nog ffkes en dan ben je alweer terug. Geniet he!
    Liefs Voet

  • 16 December 2010 - 15:11

    Diana:

    Hey Meis,

    goed om te horen dat je lekker hebt genoten van je vakantie. Ik heb nog wel wat minder nieuws: we hebben ons Dust moeten laten inslapen helaas, maar ze had erg veel pijn dus het is maar beter zo...
    Verder ga ik 31 december ook een weekje op vakantie met Nico, even lekker relaxen :D.

    Heel veel liefs

  • 16 December 2010 - 18:56

    Sannedd:

    Yooo Sne!!!
    Klinkt allemaal weer jaloersmakend hoor!!! (nouja bijna allemaal dan haha:P ) Krokodillen amaiii wist niet dat je die ook al kon eten? Wel heerlijk rlxen daar op die mooie witte stranden.. Hier is het ook wel wit, maar nou niet bepaald warm;) Het wordt nu echt aftellen!!! Geniet er nog even van met volle teugen en nog bedankt voor je kaartje he, staat weer mooi op de schouw hier;)!!!
    Liefsss Kuss DD

  • 17 December 2010 - 22:40

    Sofie:

    I said goddamn wat ben jij bruin opeens! En waar is de foto van mijn beachboy ;)? Super goed om te horen dat je vakantie zo fijn was en dat je weer heelhuids in guesthouse bent aangekomen! De TNT is inmiddels gestopt met staken dus als het goed is moeten mn kaartjes binnekort in het ziekenhuis aankomen! Kameraad geniet ervan en ik bid wel voor je in de kerk met Kerst! xx

  • 18 December 2010 - 09:31

    Anouk & Danny :

    He meisje,
    Lekker zo een vakantie het ziet er mooi uit.. En wat heb je al een lekker kleurtje zeg. Ja tijd gaat snel nog een maandje en dan ben je al weer terug. Niet teveel vlees meer eten dan haha.. Hier gaat alles goed! Ik bel je snel dikke kus van ons!

  • 30 December 2010 - 22:01

    Marleen:

    Hey Sanne,
    Je hebt het kaartje gehad, haha superleuk! Zo te lezen heb je een lekkere vakantie gehad ( mooie foto's ook weer en wat heb je een lekker kleurtje!) :-). Maar over 15 dagen ben je alweer terug joh. Succes en werk ze nog de komende twee weekjes en geniet ervan. Alvast ook een goede jaarwisseling, benieuwd hoe je die daar gaat vieren :-). Tot snel!
    xxx

  • 07 Januari 2011 - 11:35

    Leonie Geers:

    Wordt het niet eens tijd voor een laatste verhaal? ;)

    xxx

  • 07 Januari 2011 - 20:43

    Mama:

    Sammie, nog even joh, dan ben je weer in het koude kikkerlandje. Wat is het weer snel gegaan hé!!!! Toch hoop ik nog een verhaaltje van je te lezen hoor op deze site. ANDERS GEEN LASAGNA !!!! hahaha GENIET NOG MAAR VAN DEZE DAGEN. Groetjes daar voor alle mensen die wij ook ontmoet hebben en een dikke knuffelXXXXXXX.

  • 08 Januari 2011 - 14:57

    Maartje:

    Schatjepetatje,

    Komt er al een nieuw verhaaltje :)
    Ik lees dat je mama en je zussie dat ook leuk vinden :D hahaha.

    NOG EVEN!!!! JOEEHOEEE

    XXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mumias

Mijn tweede reis

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2011

Laatste verhaal

15 December 2010

Vakantie

19 November 2010

Masai Mara

06 November 2010

Mijn ouders en zus zijn hier!!

18 Oktober 2010

Animal orphanage
Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 85697

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 14 Januari 2011

Mijn tweede reis

Landen bezocht: