Masai Mara - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Sanne Geers - WaarBenJij.nu Masai Mara - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Sanne Geers - WaarBenJij.nu

Masai Mara

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 November 2010 | Kenia, Mumias

Ik wil jullie nog even een verhaaltje geven voordat ik straks twee weken ga reizen, eindelijk lekker relaxen en richting “the beach”! Ik heb er echt ontzettend veel zin in. We beginnen morgen in Nairobi ( Hoofdstad), daarna gaan we naar Mombassa en Lamu( strand) en daarna waarschijnlijk nog naar Hellsgate. Maar ik zal in mijn volgende verhaal er meer over vertellen.
Ik had al verteld dat mijn ouders en zus hier waren, donderdag zijn we met zijn allen naar de Masai Mara gegaan. Dit is een safaripark waar je o.a. “the big five” kan spotten, maar daar zo meer over….
Maandag hadden Vera en ik gewoon een dagdienst gedraaid maar daarna gingen we dan eindelijk eens een keer een nachtdienst draaien. We hadden belooft om dit een keer te doen en zo konden we aan onze uren komen voor die week want een nachtdienst is van 18:00u tot 8.00u, dus dat is 14 uur werken! Amai, dat was lang, maar een voordeel hier is dat je gewoon mag slapen tijdens de nachtdienst (!!!!)….We hadden twee erg rustige nachtdiensten, dus ik heb beide nachten twee à drie uurtjes geslapen per nacht. Verder was het wel leuk om het een keer te ervaren, maar voor mij ( en voor Vera trouwens ook ) hoeft het niet perse meer hoor…
Maar even terug naar de Masai Mara. Het was echt ontzettend leuk om even een andere gedeelte te zien van Kenia. Wooow het was echt super mooi! En we hebben zoveel dieren gezien: Leeuwen, cheeta’s, luipaard, zebra’s, olifanten, giraffen, nijlpaarden, krokodillen,gazellen, hyena’s en nog veeeel meer! Wat is Kenia toch een mooi land,helaas zeg je dat niet als je alleen in Mumias komt, Mumias is echt een arm dorp. We zijn ook nog een Masai Village geweest. Ik weet niet wie ooit het boek “the white Masai” heeft gelezen,maar ik begrijp echt absoluut niet dat een vrouw op zo’n man kan vallen ( en moet je nagaan ik val op donkere mannen ;-) ). Het was wel echt bijzonder om te zien hoe deze mensen leven, al moesten we er wel 10 euro voor betalen dus het is wel een beetje een toeristische attractie geworden…..
En toen kwam ik Zondag avond “thuis” in Mumias en helaas waren mijn ouders en zus er niet meer. Zij zijn na onze trip naar de Masai Mara verder gegaan naar Mombassa en wij weer terug naar Mumias. Het was heerlijk om de droge humor en altijd vertrouwde papa, mijn een beetje klunzige en liefste moeder van de hele wereld en mijn informatieve en beste vriendin/zus bij me te hebben. Het was zo leuk om ze even weer te kunnen knuffelen, gezellig met ze te kletsen. En wat ik helemaal leuk vind is dat ze nu weten hoe ik leef en wie mijn “vrienden” hier zijn, ze hebben het nog vaak over hen. Kunnen jullie ook niet deze kant opkomen? Zou echt zo leuk zijn :-) ! En een ding is een feit: het weer is hier veeeeeeeeeeeel beter dan in Nederland, haha !
Ok ik heb weer genoeg verteld, ik ga nu nog even “bye” zeggen tegen wat mensen hier. Ik zal zo ook nog wat fotootjes er op zetten :-)!

Tot over twee weken

Dikke kus

  • 20 November 2010 - 22:41

    Leonie:

    Zo, je verslag is weer compleet met wat foto's die wij hebben gemaakt! We hebben echt een heerlijke tijd gehad in Kenia bij jullie/jou! Ik had het echt voor geen goud willen missen.
    Heel veel plezier op jullie eigen reis.
    Lief zusje / beste vriendin ;), we zullen je missen met Sinterklaas en Kerst, maar over minder dan 2 maanden ben je er alweer! (en dan staat carnaval alweer bijna voor de deur!)

    Liefs,

    Leonie

  • 20 November 2010 - 23:33

    Sofie:

    Wat super mooie foto's ook! Dan kan ik me meer voorstelling maken van alle verhalen van skype en via deze site natuurlijk. Ik mis alleen de hoed van cor op de foto ;). heel veel plezier op reis, geniet van de omgeving, strand en vooral de warmte (ik trek het echt niet hier!). Ik spreek je snel Kameraad! l'amour toujours

  • 21 November 2010 - 09:44

    Manon:

    Hey mop!

    Wat een mooi verhaal!! En ook zo leuk om weer foto's te zien..ziet er inderdaad erg mooi uit en die leeuwenmuts is een echt must-have hahah!
    Fijn dat je het zo goed hebt gehad met je familie..
    Heel veel plezier in Mombassa en Nairobi en natuurlijk heeeeeerlijk rlxen of het strand! Hier maar koud en miezerig, zoals altijd in de herfts natuurlijk..dus geniet van de zon! Ik zou wel even willen komen overvliegen, maar helaas heb ik weer de staatsloterij niet gewonnen afgelopen keer ;) hihi..
    Love you schat! Genietse!
    Dikke kus Manon

  • 21 November 2010 - 11:14

    Tante Nellie:

    He SAnne
    Nou ik denk dat Pa en Ma ook de vakantie van hun leven hebben gehad
    geweldig En ja nu zal je ze wel weer missen .Maar jij maak zoveel mee en ik heb inderdaad het boek gelezen en heb ook de film ,ja het is onbegrijpelijk dat je als westerse vrouw zo kan leven Er zijn ook drie boeken van haar heb ze allemaal want om te lezen zijn ze erg mooi
    EEn fijne vakantie en een dikke knuffff doei

  • 21 November 2010 - 12:59

    Petra:

    Ah het ziet er allemaal super uit. Jammer dat wij niet gelijk met je ouders konden reizen. Nou eerst lekker reizen met z'n tweeen. Dan weer werken en dan zijn wij er al weer. Het staat nog niet vast ( je kent ons) maar waarschijnlijk zijn we met oud en nieuw bij je. Robert zit te puzzelen aan de reis. Zodra we zeker zijn hoor je het. Dikke kus van ons allen.

  • 22 November 2010 - 15:28

    Linsey:

    Sen, wat een leuk verhaal weer! De foto's zijn ook echt super leuk, vooral jullie familie foto. Geniet lekker van je 2 weken vakantie en we spreken elkaar snel. Liefs x

  • 23 November 2010 - 16:57

    Chaay :

    heeee , :)

    Wat een verslag ! :D
    Leonie was zondag bij ons ..En hbe een paar foto's gezien .. :D
    Die leeuw !! Egt zo dicht bij is superr cool ..

    xx je nichtje <3

  • 24 November 2010 - 13:24

    Dd:

    heeeee Sen:)
    Hoe issie?? treinreis overleefd?? Nu lekker aan het chillen op het strand zeker?! Zoooo jaloers he, hier verwachten ze sneeuw deze week:S poeh..
    Supervet al die wilde beesten en ook zo dichtbij!!! (of heb jij gewoon een hele goede zoomlens op je cam.;)?? ) Ben echt blij dat er internet en telefonie bestaat, want is echt dat we zo goed contact hebben met jou daar aan de overkant;)!
    Gniet van je vakantie!!
    Veel liefs XOXO dd

  • 02 December 2010 - 17:59

    Maartje:

    waaaaauwwww wat een mooie foto's cutypie !! Super mooi!

    Inmiddels ben je al weer op je terugreis. Succes weer en tot mails!!

    xxxxxxx

  • 05 December 2010 - 22:10

    Marleen:

    Sanne!
    Wat een mooie foto's en sexy hoor die tooi op je hoofd ;) haha. Je bent nu waarschijnlijk ergens langs het strand te vinden (heeeerlijk), geniet ervan! Wij hebben hier net een aantal dagen sneeuw gehad, maf he?
    Geniet er van, succes en tot snel!
    X

  • 15 December 2010 - 16:24

    Vera:

    Could you mat-paint?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mumias

Mijn tweede reis

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2011

Laatste verhaal

15 December 2010

Vakantie

19 November 2010

Masai Mara

06 November 2010

Mijn ouders en zus zijn hier!!

18 Oktober 2010

Animal orphanage
Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 85697

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 14 Januari 2011

Mijn tweede reis

Landen bezocht: