Veel indrukken - Reisverslag uit Abidjan, Ivoorkust van Sanne Geers - WaarBenJij.nu Veel indrukken - Reisverslag uit Abidjan, Ivoorkust van Sanne Geers - WaarBenJij.nu

Veel indrukken

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 April 2008 | Ivoorkust, Abidjan

Zo zie je maar weer, ik dacht deze keer ik ga om de 2-3 dagen updaten, maar het schiet er toch snel bij in. Dus hier komt de update van de laatste 5 dagen want we hebben genoeg meegemaakt en gezien.

Vrijdag zijn we naar de nonnen gegaan. Ik had ze wel gemaild dat ik zou komen, maar ze zeggen dat ze niets hebben ontvangen. Dus het was een grote verrassing dat ik daar ineens stond. Iedereen was echt heel blij om me te zien en ik was natuurlijk ook heel blij om hen te zien. Ze omhelsden me, kusten me, Catherine kon alleen maar springen en een meisje van de cantine moest huilen. Ik had 6 januari een mooie `thuiskomst` en dat had ik hier absoluut ook. We konden maar even blijven want het was hartstikke druk. Het was even "Bonjour" zeggen, iedereen zien en dan weer terug naar huis om de kindjes op te halen van school.´s Avonds zijn we naar Havana gegaan en naar club Le Privé geweest. Wat altijd erg leuk is, lekker eten, gezellig kletsen en lekker dansen in le Privé.

Zaterdag is papa met Victor mee naar de voetbal gaan kijken, wat hij vroeger ook wel wilde maar mijn zus en ik wilde niet zo graag op voetbal ;-). 's Middags zijn we met de boot gaan varen, heerlijk even uitwaaien. Daarna is papa met Arnold mee gaan lopen met de Hache (HHH) en de rest van ons zijn naar het mooie huis aan de lagune gevaren. Daar hebben we gezwommen en wat gedronken.

Zondag zijn we naar het strand in Bassam gegaan. De golven waren zo hoog dat we er maar tot onze knieën in het water konden gaan. De waterschoenen van papa en mama zijn dus echt heeeeel handig hier ( dit typ ik met sarcastische toon hè ;-) ),

Maandag zijn we naar een markt hier geweest, daarna naar de kathedraal in Abidjan en we hebben nog wat rondgereden ( dan is er al genoeg te zien). Pap en mam vinden het allemaal erg indrukwekkend en voor mij blijft dit absoluut ook.

Vandaag zijn we ´s morgens naar Cap sud ( is hier een winkelcentrum, wat je absoluut niet zou verwachten in Afrika) gegaan. We mochten van Robert,tussen zijn drukke werkschema door ;-), ook even in zijn kantoor komen kijken en heeft hij een kleine rondleiding door het gebouw gegeven.
We waren door de nonnen uitgenodigd om rond 1 uur te komen lunchen. We waren er om half 1 en hebben alle kleren en spulletjes afgegeven. Ze waren er super blij mee! Alle tonnen,waar kleding in zit, waren leeg! Namens de nonnen en de kinderen moest ik tegen iedereen zeggen: Merci beaucoup!!!!!!!!!!!
We hebben bij de nonnen heerlijk gegeten, ze hadden allerlei lekker dingen voor ons klaar gemaakt! We mochten ook nog even door de wijk lopen. We hebben maar door een klein gedeelte gelopen want het wat bloedje heet, maar dit gedeelte was al indrukwekkend genoeg. Papa en mama hebben nog niet het allerarmste gedeelte gezien. Mama kan bijna niet geloven dat het nog armer kan zijn. Nouja ik zou zeggen kijk naar de foto´s, die spreken voor zich. Zoals mijn vader al zei, als ik dit zie huilt mijn hart. Dit kan je echt pas voelen als je het ziet, voelt en ruikt….

Veel indrukken, maar ook veel leuke dingen gedaan de laatste dagen. 's Avonds zitten we relaxt op het balkon of kijken we een filmpje.
Morgen gaan we naar de hoofdstad Yamoussoukro.

Fijne koninginnenacht/dag iedereen :-D

Er volgen nog meer foto's!

Kus Suzan en ook van de rest hier!

P.S. Simone, Corne en Esmee nogmaals gefeliciteerd met jullie meisje! :-)

  • 29 April 2008 - 20:12

    Fam Kools:

    Heej Sanne, oompje en tantetje!

    Als 1e: dank je voor de ps onderaan jullie berichtje!;)
    en voor t berichtje op Luna dr site!
    Erg lief dat jullie eraan dachten.
    Hier gaat het super nu met Luna, na n wat moeilijke start!(zie dagboek)

    Wat leuk weer van jullie te horen zo....
    Zo te lezen vermaken jullie je wel en kijken cor en jolan dr ogen uit...
    Geniet er van daar en tot iig 10 mei!

    Liefs Simone, Corné, Esmee en LUNA!!!!

  • 29 April 2008 - 20:47

    Nellie:

    Hai Cor,Jolan &Sanne
    Jolan en Cor wat zien jullie veel en wat een indrukken krijgen jullie,,,,ben nu wel een beetje jaloers hoor Maar vind het voor Sanne ook erg leuk dat ze dit allemaal aan jullie kan laten zien.
    Een dikke kus
    P,S en ook aan Petra en haar gezin de groetjes
    Nellie En Jan

  • 30 April 2008 - 11:31

    Tantetje:

    hallo luitjes

    zo te zien gaat het fantasties daar.
    geniet ervan....
    tot snel
    liefs tantetje oompje en chayke

  • 30 April 2008 - 18:17

    Judith:

    Hoi luitjes!

    Wat een leuke foto's zeg! Heej Tante Jolanda, kijk je wel uit dat je niet verbrand in de zon! ;) En zijn je voetjes lekker verwend? En Ome Cor, ook lekker aant genieten? Sanne, ik kan me voorstellen dat iedereen daar blij is dat ze je weer zagen!

    Heeeeeeeeeeeel veeeel plezier nog daar!!

    Liefs,

    Judith, Sebas, Shirin, Yasmin & Kian

  • 30 April 2008 - 20:15

    Linsey:

    heey sen, nog bedankt voor je smsje! Ik had alleen nog geen tijd gehad om je terug te smsen, dus ik doe het nu maar in 1x.

    Echt goed om te lezen dat je een warm welkom heb gehad. En leuk om iedereen te zien en om aan je ouders te laten zien. Geniet er maar lekker van.

    Wij zijn naar Eindhoven geweest, was erg leuk en gezellig, net nog even naar chagall geweest maar het was uitgestorven, haha. Ben nu lekker thuis en ga zo lekker slapen.

    Groetjes aan je papa en mama. Dikke kus

  • 01 Mei 2008 - 09:28

    Lisette:

    Hey Sanne,

    Superleuk, al die verhalen van je! Ik ben benieuwd naar wat je nog allemaal te vertellen hebt als terug bent, zullen we dan maar een keer terrasje doen in eindhoven?:)

    niet te bruin worden he! gelukkig begint in nederland ook een zonnetje te komen.

    nog veel plezier daar!!

    x lies

  • 01 Mei 2008 - 12:08

    Ruth:

    Heej Sanne!
    Zo te lezen heb je het weer naar je zin daar ;) mooi mooi!
    Ben benieuwd wat je allemaal te vertellen hebt!
    Geniet van je tweede week daar!
    Tot snel, x Ruth

  • 02 Mei 2008 - 07:27

    Anne-Marie:

    Wat is het contrast toch groot in vergelijking met hoe wij leven. Wat lijkt me dat heerlijk voor jou om weer even terug te zijn. Even naar je "family" met je eigen familie. Geniet ervan!!!

    Ik ben in nog in de ban van koninginnedag en de jazz in Breda:). Gisteravond Candy Dulfer gezien. Ander wereldje he? Tot gauw!!!!

    Liefs, XXXXX


  • 02 Mei 2008 - 10:21

    Chayenne:

    hey,sanne-tantejolanda-omecor

    ik zag op de foto,s dat jullie het naar je zin hebben. lekker luieren in de zon .
    en soms ook wat anders
    is alles goed met jullie .
    nou gaat jullie laatste week al weer in .
    willen jullie de groeten doen aan petra en robert en aan gitana en victor
    groetjes
    chayenne
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ivoorkust, Abidjan

Mijn tweede reis

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2011

Laatste verhaal

15 December 2010

Vakantie

19 November 2010

Masai Mara

06 November 2010

Mijn ouders en zus zijn hier!!

18 Oktober 2010

Animal orphanage
Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 85686

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 14 Januari 2011

Mijn tweede reis

Landen bezocht: