Mijn ouders en zus zijn hier!! - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Sanne Geers - WaarBenJij.nu Mijn ouders en zus zijn hier!! - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Sanne Geers - WaarBenJij.nu

Mijn ouders en zus zijn hier!!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 November 2010 | Kenia, Mumias

Ik ben op dit moment erg gelukkig want mijn ouders en zus zijn hier bij mij in Mumias in the guest house!!! Het voelt heerlijk om ze bij me te hebben en ze alles en iedereen te laten zien. Ze zouden eigenlijk vrijdag arriveren maar uiteindelijk waren ze er donderdag avond al :-). Gisteren heb ik ze een rondleiding door het ziekenhuis gegeven. ’s Avonds hebben ze heerlijk voor ons gekookt, eindelijk echt lekker eten in the guest house ;-). Ik had ook Sam en Willis ( Sam werkt bij ons op afdeling, Willis is ook een verpleger in het ziekenhuis) uitgenodigd voor avondeten, ze genoten er erg van en het was erg gezellig.

Gisteren avond zijn we ook eens een keer uit gegaan!! Dokter Kipsang had het al een paar keer aan ons gevraagd en eerst had ik zoiets van “hmm laten we dat maar niet doen, dan zijn mijn ouders en zus er net”, maar eigenlijk is het natuurlijk ook voor Leonie een super leuke ervaring om een keer uit te gaan in Kenia. Dus gisteren om half tien kwamen dr. Kipsang, William ( ook een dokter) en de vriendin van dr. Kipsang, (Eve) ons ophalen. Woow lekkere muziek, heerlijk veel gedanst ,“you dance like an African” zei dokter Kipsang tegen mij ( nou heb ik ook al wel wat kunnen oefenen in Afrika, haha). En wat helemaal leuk is: Mannen dansen hier, en ook nog eens goed!! Dus als je op de dansvloer stond kwamen gelijk vier mannen om je heen dansen,” everyone wants to dance with a muzungu!” Wij hebben in ieder geval de avond van onze leven gehad, weer een mooie ervaring erbij. We moesten al wel om 2 uur naar huis want Eve was katje lam. Het is natuurlijk ook niet slim om een fles wijn in een uur op te zuipen. En owja vandaag kwam dr. Kipsang nog langs om te vertellen dat Eve malaria heeft, yeah right wij noemen dat gewoon een kater ;-).

Nou heb ik al lang niet geüpdate dus ik heb nog veel meer te vertellen. Ik zal even beginnen met dat we een bioscoop in Kisumu hebben gevonden, en ook nog eens precies hetzelfde is als in Nederland. Vera en ik waren helemaal gelukkig dus we hebben onszelf die dag twee films gegund. Heerlijk om even “niet”in Afrika te zijn. We waren de eerste film ook de enige in de zaal. De tweede film waren we met zijn vieren in de zaal, twee Amerikaanse jongen waren er ook. Daarna zijn we ook nog met hen wat gaan drinken in Kisumu, kei gezellig. Erg interessant om de verhalen van hen te horen. Zij leefden dus echt in de middle of nowhere, geen elektriciteit etc. en zaten er al meer dan vijf maanden, echt respect. Dus ze keken er erg uit naar de weekeinden in Kisumu, moet je na gaan dat wij daar vaak al naar uit kijken. We lagen die avond om drie uur i n bed en we waren kapot! Niets meer gewend haha!

Na een paar dagen werken werd Vera ’s nachts ziek. We dachten natuurlijk deze keer weer aan “iets verkeerd gegeten”, maar om half 7 zei Vera dat ze echt niet meer kon. Dus ik naar de afdeling voor de thermometer, maar deze keer had ze geen koorts. De dokter, die de nachtdienst had, woont hier in het guesthouse dus die heb ik uit zijn kamer gehaald. Hij vond dat ze een malaria test moest gaan doen….En ja het was weer raak voor Vera, ze had malaria. Deze keer heeft ze ook twee nachten in het ziekenhuis moeten slapen omdat ze heel erg veel moest overgeven dus aan het infuus. Sister Pamela heeft me die dag tot de “caretaker” van Vera benoemt. Ik moet zeggen, ik vond het echt heel erg om Vera zo ziek te zien. Ze was echt nog veel zieker dan de vorige keer en ze moest zo veel overgeven en ze had zoveel pijn in haar buik….Ik heb ook twee nachten bij haar op de kamer geslapen. ’s Avonds kwam er een arts en die wilde dat de chirurg kwam kijken omdat de pijn in haar buik maar niet weg ging. Die arts had de diagnose “blindedarm ontsteking” gesteld en had het er al over om haar die da erop te opereren. Waaaat opereren in Afrika…dat was niet bedoeling. Ik had gelijk gevraagd of ik er dan bij mocht zijn, al was het alleen al om ervoor te zorgen dat ze niet hun telefoons op zouden pakken tijdens de operatie…. Ik moet zeggen dat ik niet goed heb geslapen die nacht….ik was zenuwachtig, op internet veel informatie opgezocht en aan dokters en verpleegkundigen gevraagd. Ik wilde zeker weten dat de operatie goed zou verlopen, wie weet wat ik nog had kunnen doen tijdens de operatie. …. Gelukkig sloeg de antibiotica aan en is het geen operatie geworden. Zaterdag was ze weer thuis en het gaat nu weer goed met Vera :-).

Ik heb nog veel meer te vertellen, maar dat doe ik wel een volgende update, ik ga nu weer genieten van mijn ouders en zus .
Hoe gaat het daar in het Nederlandse trouwens?

Hele dikke kus


  • 06 November 2010 - 15:54

    Petra:

    Hoe het in Ned. is daar heb ik geen idee van maar hier in ivoorkust is alles prima. En de verkiezingen zijn heerlijk rustig verlopen. We zijn nu de vakantie in Kenia aan het plannen :-) Gelukkig is Vera weer beter. Doe de groeten aan Le en je ouders. Nog een paar weken en dan staan wij ook voor je deur. Je krijgt het nog druk zo met al je visite. xxx

  • 06 November 2010 - 19:17

    Nienke:

    Hey Sanne,

    fijn is dat he, weer familie om je heen?Echt leuk je verhaaltje, wij leven hier dan nog in luxe haha in curaçao, hoewel het hier ook niet altijd alles is (orkaan tomas;))
    Heftig van Vera zeg, het zit haar niet mee, ik schrok echt toen ze geopereerd moest worden, maar gelukkig sloeg de antibiotica aan!

    nog heel veel plezier en de groetjes aan Vera!

    Wanneer gaan jullie terug btw?
    xxx nien

  • 06 November 2010 - 19:26

    Chayenne:

    Hee sanne ;)

    Leuk dat ome cor en tante jolanda en Leonie er ook zijn :D Het skype was egt leuk :D:D

    loveyou xx <33

  • 07 November 2010 - 11:00

    Linsey:

    Heey sen,

    Geniet er lekker van samen met je ouders en zus. Doe ze de groetjes. We spreken elkaar snel.

    Liefs x

  • 07 November 2010 - 11:08

    DD:

    Heee Sen!!
    Zo fijn dat je ouders en leonie er zijn:) Geniet er maar goed van!! Je hebt weer lekker staan shaken dus;) hahaha keivet! Hier alles goed he, we zijn gisteren naar optreden van Kaas! geweest in Captains Cook.. was tof! Nou kletsen snel weer! Enjoy!!!
    Kus dd

  • 07 November 2010 - 21:30

    Anja:

    Hoi Sanne,

    Zo te horen geniet je lekker van je familie,ik mis je ma wel hoor, maar hier ia alles in orde.
    Gelukkig is je vriendin weer beter en ken je lekker met je ouders en zus vanalles ondernemen.
    Groetjes ook aan je ouders en Leonie

  • 08 November 2010 - 12:58

    Gonda:

    Hey Sanne!

    Leuk om al je avonturen weer te lezen....én je maakt alweer behoorlijk veel mee!
    Succes nog daar....en doe de groeten aan die ouders en zus van je.

    xxx

  • 08 November 2010 - 21:04

    Monique Versteijnen:

    Hoi Sanne,

    Houd je site regelmatig in de gaten zeker nu je vader er is! Hoop dat jullie een leuke tijd hebben daar met z,n allen. Ik heb hem een sms gestuurd maar weet niet of dit goed is gegaan want mijn telefoon heeft een beetje kuren dus vandaar via deze weg een berichtje. Op 4 november zijn we de trotse ouders geworden van onze zoon Kas. Alles is goed met ons 3 tjes en genieten volop! Jullie nog heel veel plezier daar en ben benieuwd naar de verhalen en foto's!

    Groetjes,
    Monique

  • 09 November 2010 - 13:48

    Tantie:

    hallo familie
    wat goed te lezen dat het gezellig is bij jullie.
    en wat heeft vera toch een pech zeg...
    maar gelukkig gaat het nu weer beter.
    nog veel plezier daar ..
    liefs aan iedereen
    dikke kusxxxx

  • 10 November 2010 - 18:05

    Chayke:

    Hee Sanne <3

    Skype was egt heel leuk ;)....

    Volgende x weer he :D

    byeee xx houvanjouu <3

  • 16 November 2010 - 13:11

    Sofie:

    Ik heb altijd al geweten hoor dat Shakira kan dansen als een Afrikaan ;). Wel super leuk dat je bent gaan stappen met je zus erbij. Mooie verhalen weer. Ben blij dat het zo goed met je gaat en dat we elkaar weer gesproken hebben! Veel plezier en tot over twee maandjes! xoxo

  • 18 November 2010 - 18:20

    Anouk:

    Sennie!
    leuk verhaal . fijn dat het weer beter gaat met vera. zou me ook kapot geschrokken zijn! ben blij dat we zo even gaan kletsen heerlijk :D
    dikke kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mumias

Mijn tweede reis

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2011

Laatste verhaal

15 December 2010

Vakantie

19 November 2010

Masai Mara

06 November 2010

Mijn ouders en zus zijn hier!!

18 Oktober 2010

Animal orphanage
Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 85690

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 14 Januari 2011

Mijn tweede reis

Landen bezocht: