la deuxième fin - Reisverslag uit Abidjan, Ivoorkust van Sanne Geers - WaarBenJij.nu la deuxième fin - Reisverslag uit Abidjan, Ivoorkust van Sanne Geers - WaarBenJij.nu

la deuxième fin

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Mei 2008 | Ivoorkust, Abidjan

Het is me weer niet gelukt om na 2-3 dagen te updaten, dus nu maar een snelle update van de laatste dagen. We zijn morgen alweer thuis dan kunnen we zelf de verhalen vertellen.

Komtie dan:

Ik had nog niet verteld wat we donderdags hadden gedaan. We hebben een rondleiding door een cacaofabriek gehad. We konden met Arnold mee, een vriend van Robert en Petra, hij werkt daar. Toch fijn om te weten als ik de volgende keer een stuk chocolade eet, hoe deze is gemaakt ;-).
Vrijdag zijn we dus naar het erg indrukwekkende weeshuis geweest. ’s Avonds lekker gegeten bij Italiaans restaurant en daarna weer gaan stappen! Deze keer ook naar club St. Germain met de negerinnen in witte pakjes, geweldig om te zien!

Zaterdag zijn we ’s ochtends naar een markt geweest ( genoeg souveniertjes dus gekocht voor NL ;-) ) . ’s Middags was het pianoconcert van Gitana! Ze deed het super goed!Luister maar : http://www.perogivi.web-log.nl/
Hierna waren we uitgenodigd bij vrienden van Petra en Robert om te komen barbecuen en hebben daar nog gezellig wat gedronken. We hebben het niet laat gemaakt want we waren allemaal nog redelijk moe van de avond ervoor ;-).

Zondag zijn we naar een super groot huis in Assini gegaan. Het was van een Libanese familie die Robert en Petra kennen. We hebben er heerlijk Libanees gegeten en gezwommen in het zwembad. We hebben ook nog een stukje gevaren met hun boot. Mijn ouders en ik zijn ook nog naar een krokodillentuin geweest. We hebben hier echte krokodillen vast gehad en een slang ( ik ook om mijn nek ). Jaja zelfs mama, alleen deed toen het fototoestel het niet, haha!

Zondag avond is Petra terug naar Nederland gevlogen. Dus heb ik de kindjes maandag ochtend naar school gebracht. Overdag een beetje gechillt, kinderen van school gehaald met ze naar de tennis gegaan. en ‘s avonds uiteten geweest en wat gedronken.

Dinsdag hebben we een nachtje aan het strand in Bassam geslapen. Overdag lekker aan het strand gelegen en ’s avonds uiteten en daarna proberen te slapen.

Woensdag waren we rond 12 uur thuis, even geluncht en de kindjes van school gehaald. Op tijd naar bed gegaan want we hadden niet super goed geslapen in ons huisje aan het strand. Beetje last van buik en muggen enz ;-).

En vandaag is dan onze laatste dag, nog een keertje naar markt geweest en kopje koffie gedronken in Cap sud. Ik ga zo nog even naar st. Thérèse om nog een keer afscheid te nemen. Daarna ga ik de kindjes ophalen van school en nog even zwemmen. Dan zit het er toch echt op de vakantie.

Ik vind het echt heerlijk om nog een keertje terug te zijn geweest!
It really feels like home here!

Tot snel!

Liefs Ons

( Het is niet een uitgebreide update, ik weet het maar het is iig wat! :-D)

  • 08 Mei 2008 - 14:09

    Av:

    Schat!

    Mooi verhaal weer! Sorry dat je zo weinig van me hoorde.. druk druk druk :(
    Snel afspreken en dan kletsen we bij! Heb ook een hoop te vertellen!

    Dikke kus!

  • 08 Mei 2008 - 15:04

    Maartje:

    wooooow Sen!!! Wat een foto's!! haha BINK!

  • 08 Mei 2008 - 15:27

    Linsey:

    heey sen, wat ben ik blij om je morgen weer te zien:) echt super dat je het zo naar je zin heb gehad! Echt leuk om het te lezen. Nou sen ik zie je morgen hopelijk in chagall. tot dan en een goede reis terug. dikke kus

  • 08 Mei 2008 - 18:58

    Robert:

    Dier: Breazah girl?

  • 08 Mei 2008 - 23:38

    Sanne:

    Owja ik wil jullie allen nog bedanken voor de reacties :-)!
    En de familie Bal natuurlijk voor de gastvrijheid. Het was super!

    Liefs Sanne

    P.S. Je hebt het bijna goed Robert, maar volgens mij was het een boy ;-)

  • 09 Mei 2008 - 00:00

    Sanne:

    Owja ik wil jullie allen nog bedanken voor de reacties :-)!
    En de familie Bal natuurlijk voor de gastvrijheid. Het was super!

    Liefs Sanne

    P.S. Je hebt het bijna goed Robert, maar volgens mij was het een boy ;-)

  • 09 Mei 2008 - 08:04

    Judith:

    Hoi Sanne :)

    Leuke update weer!

    En alvast: welkom weer in Nederland allemaal!!

    Liefs, Judith

  • 10 Mei 2008 - 00:54

    Sheera:

    Hey Sanne!
    Met mij gaat t goed hoor! Wel een dubbel gevoel toch hoor! Tis hier zo saai, geordend, TE netjes, TE schoon en zo alledaags he...ik kan t me dan ook erg goed voorstellen dat t helemaal als thuis voelde. Je hebt t erg naar je zin gehad zo te lezen! Mooi zo! Ik zie je nog wel in t 'boring' Nld toch?!

    Groetjes Sheera

  • 14 Augustus 2010 - 11:14

    Inge:

    Hey Sanne,

    we kennen elkaar niet, maar zoek een goed slaapplaatsje in Abidjan, liefst dicht bij zee. Max. 20 000cfa per nacht. Vermits ik zie dat jij het daar goed kent...dacht ik mss kan jij mij iets aanraden?
    Bedankt alvast,
    groetjes

  • 08 Oktober 2016 - 17:25

    Venesoen Mark:

    Ik ben blij om dit te horen ,

    Ik moet zeggen dat mijn verloofde werkt als vrijwilger daar om met kinderen van één weeshuis op te vangen

    Maar plots waren w emekaar kwijt we waren zo verlifd op mekaar en denk er nog veel aan ik heb alles geprobeerd maar het geen gehoor dat maakt mij droevig ,

    Ik heb enkel foto gekregen dat ze één ongeval had en nu niets meet vernomen kunnen jullie mij zeggen wat ik best doe

    mvg

    mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ivoorkust, Abidjan

Mijn tweede reis

Recente Reisverslagen:

10 Januari 2011

Laatste verhaal

15 December 2010

Vakantie

19 November 2010

Masai Mara

06 November 2010

Mijn ouders en zus zijn hier!!

18 Oktober 2010

Animal orphanage
Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 85686

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 14 Januari 2011

Mijn tweede reis

Landen bezocht: